Eesti Korvpallikoondise “Ühes Rütmis” Kollektsioon

Projekt ülevaade

Kui Eesti korvpallikoondis tagas pääsu 2025. aasta Euroopa meistrivõistlustele, tekkis vajadus kollektsiooni järele, mis oleks rohkem kui pelgalt sportlik vorm. Eesti Korvpalliliit soovis midagi sügavamalt rahvuslikku – kollektsiooni, mis puudutaks meie kultuurilisi juuri ja räägiks Eesti loo.

Koostööprotsess

Projekti ideega alustasime juba aasta algusest. FIFAA võttis enda kanda kogu projekti juhtimise – alates kontseptsiooni arendamisest kuni tootmise ja turustamiseni. Karel Loide (FIFAA tegevjuht) juhtis projekti strateegilist poolt, koostöös disainer Karmo Ruusmaaga, kes vastas visuaalse keele loomise eest.

Kontseptsioon

Keskne inspiratsioon tulenes laulupeost. “Laulupidu ja korvpallikoondise mängud ühendavad Eestit ainulaadsel moel. Mõlemad toovad kokku kümneid tuhandeid inimesi,” selgitas Karel Loide. Idee kristalliseerus mõttesse “ÜHES RÜTMIS” – visuaalne ja emotsionaalne sild laulupeo ja spordi vahel.

Kujundus sisaldab helilaineid (südamerütmi metafoor), peidetud laulukaart korvpalli disainis ning elegantset trikoloori integratsiooni, mis loob ajatu ja väärika rahvusliku identiteedi.

Tootmine

Kõik mänguvormid valmistati FIFAA sublimatsioonitehnikaga, mis tagab värvide püsivuse ja ereduse ning maksimaalse mugavuse. Kollektsioonile lisandusid ka fashion-tooted: oversize särgid ja flännel särk.

Vastuvõtt

Pressikonverentsil Ülemiste Sportlandis osalesid tuntud kultuuri- ja meediainimesed nagu Genka, Metsakutsu ja Robert Rool. “Meie eesmärk ei olnud pelgalt ilus vorm, vaid lugu,” ütles Korvpalliliidu peasekretär Gerd Kiili.

“Esimest korda tunnen, et korvpallivorm räägib tõesti minust kui eestlasest. Need ei ole lihtsalt riided, vaid riided mis karjuvad Eesti kultuuri.” – Märt, korvpallifänn

Ühes rütmis kollektsioon – Eesti koondise ametlik fännikollektsioon meestele, naistele ja lastele. Dressid, t-särgid, nokamütsid ja mängusärgid modernses ja ühtses stiilis.

Projekti tulemus

Kollektsioon on side Eesti rahvustunde ja spordikirglikkuse vahel – austusavaldus kultuurile ja sellele, kuidas lauldakse arenal ja laulukaare all ühe hingetõmbega. FIFAA teostas toodete ning kollektskooni disaini, turunduse, hulgimüügi nii EKL partneritele kui edasimüüjatele ja müüs tooteid fännidele nii turniirile eelnevatel kontrollmängudel, kui Riia kohapeal spetsiaalselt loodud fännipoes.

Kokkuvõte

Kollektsioon on side Eesti rahvustunde ja spordikirglikkuse vahel – austusavaldus kultuurile ja ühisele identiteedile.
Riiat külastas EM ajal hinnanguliselt ligi 15 000 korvpallifänni, kellest lõviosa leidis tee ka Ühes Rütmis kollektsioonini. Numbrites oli riikide arvestuses tegemist antud EM kõige müüduma fännitootega. FIFAA tootis ürituse tarbeks üle 12 000 erineva fännitoote ja -rõiva, mis on läbi aegade suurim fännikollektskoon Eesti spordis nii mahult kui tootevalikus.
Riia kesklinnas püstitasime 100m2 suuruse fännipoe Eesti 6. Mees Fännitelki. Fännitelgis teostasime üle 1000 trüki kohapeal (fännitoodetele lisanduvad nimed, numbrid ning lisatooted tavakollektsioonis).

Jätkusuutlikkus – kasutasime mitetel toodetel jätkusuutlikult valmistatud tooteid. Samuti rikastasime tooteid trükiga vaid juhul, kui tootele oli nõudlust. Sellega vältisime liigseid laovarusid ning jääke ürituse lõppedes.

Kas sul on idee, mis vajab elluviimist?
Alates kontseptsioonist kuni valmis tooteni – FIFAA teeb sinu visiooni reaalsuseks.

Alusta oma teekonda ning vaata uut kollektsiooni “Ühes Rütmis”


Logi sisse meie kliendikeskkonda

Unustasid parooli?

Pole veel kontot? Registreeru

Konto loomine

Konto olemas? Logi sisse